I-LANDSPROBLEM....JAVISST......




Efter att ha tillbringat hela eftermiddagen utomhus i snöyra och blåst gick jag in för att låsa ihop huset strax efter fem innan jag skulle åka hem.......
Kinderna blossade, fingertopparna var förstenade, jag frös in i märgen och tänkte att nu ska jag bara uträtta de saker jag har att göra innan jag parkerar mig under yllepläden på soffan........

Larmar på, låser och går mot bilen strax före halv sex.........
Tänker att jag startar väl bilen innan jag skrapar rutorna så det hinner bli lite värme i den........
Vrider om tändningsnyckeln och bilen är fullkomligt stendöd............

Stirrar fånigt på den svarta panelen men försöker igen...........
Lika död som en surströmming...........
Det kändes så där irriterande som det kan göra när det tutar upptaget hos någon och man trots det slår numret om och om igen som om den man vill prata med lägger på luren snabbare för det.........

Arg som ett bi till slut och mera frusen än tidigare ringer jag Mannen..........
Som om han kan lösa det via telefon.........
Precis som om det skulle vara hans fel med........
Han jobbar dessutom ett par mil söderut och kan liksom inte släppa allt för att hjälpa mig heller..

Ringer Sonen..........
Inget svar hemma och en avstängd mobil...............
Lika mycket som jag fryser utanpå kokar jag inuti...........
Bilen som är bra till så mycket får heta det ena fula efter det andra som om det vore bilens fel också..........
Förmodligen mitt eget som inte stängde av torkarna när jag kom fram till jobbet........

Jag drämmer igen bildörren och börjar gå hemåt........
Vantarna är förstås inlarmade.........
Mössan med...........
Träningsskorna är inte gjorda för oplogade cykelbanor och de rediga halksäkra, skitfula men supervarma stövlarna står också inlarmade..........

Jag hade ju en del att göra efter jobbet också......

Men ju längre jag gick, dessto varmare blev jag.......
Det jag hade att göra kan gott och väl vänta tills i morgon.........
Man hinner tänka mera när man går än när man åker bil...........

För den skull tänker jag inte göra det till någon vana.......
Jag är alldeles för beroende av bilen för det.........
och Mannen får hjälpa mig hem med den när han kommer hem........

Kalla det gärna I-Landsproblem
Det bjuder jag på



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0