EN DÅLIG REPRIS.............




En hektisk dag på jobbet och vinande snöstorm utanför fönstret där snön faller vågrätt.....(faller och faller)
Men en föreläsning väntade under kvällen så det var bara att värma upp duschen när jag kom hem vid halv fem tiden......
Skulle bli hämtad av en kollega vid halv sex så nu var det bråttom.........

Mannen som fortfarande lider av sitt ryggskott lovade att ha sen middag klar tills jag kom hem för nu hann jag inte äta.......
Torkade håret med ena handen och ringde mamma med den andra.......
Det gäller at vara effektiv..........

Hon nästan sluddrade när hon pratade......
Jag undrar hur mycket smärtstillande de proppar i henne.........
Hon hade inte gjort något under dagen sa hon själv men när jag ringde sköterskan sa hon att de hade påbörjat kontraströntgen av magen för att se om det finns ett stopp eller var det inte är fri passage i tarmen......
Den undersökningen kan ta upp till två dygn att göra men mamma hade ingen aning om att den påbörjats........
Jag får ringa under morgondagen och höra om de har något resultat.........

Jag känner mig oerhört sliten just nu och funderar allvarligt på att gå ner i tid under åtminstone december........
Det finns liksom ingen tid kvar till MIG..............
Ska prata med mina kollegor i morgon och höra vad de säger................

Föreläsningen då???
För ganska precis ett år sedan var vi på en föreläsning som jag hittat i en facktidning..........
Den lät jätteintressant och jag fick med mig flera kollegor på den trots att den var 2,5 timme lång en torsdags kväll............
Föreläsningen var INTE bra och jag fick äta upp det länge från mina kollegor................

Kvällens föreläsning var inte på mitt initiativ och förra årets var bortglömd tills vi kom in i lokalen för att mötas av samma norrländska tant med rosa sjal om halsen och overheaden laddad med SAMMA FÖRELÄSNING DEL 2!!!!!
Jag kände mig som en fånge...........
Den enda trösten var att jag inte behövde stanna tills slutet.........
Lagen säger att man ska ha 11 timmars vila mellan arbetsperioderna och jag ÖPPNAR imorgon vilket innebär att jag fick gå halv åtta i stället för halv nio.................
Till mina övriga kollegors förtret dock................

Isterband och stekt potatis stod på bordet när jag kom hem och nya avsnitt av Maria Wärn på TV4 gjorde ändå kvällen lyckad............

Nu väntar sängen med snöstormen rasande utanför fönstret..........

Go´natt

 


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som et klokt beslut, att gå ner i tid.Den enda du med säkerhet ska "dras" med hela livet är dig själv.Då gäller det att göra bra saker för dig, som DU mår bra av.Lycka till.

2010-11-25 @ 10:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0