DOKTORN RINGDE.......



(cancercell...så vacker på bild och så förädisk i verkligheten)

Medans jag satt och skrev det förra inlägget ringde mammas läkare......
När jag pratade med sköterskan tidigare idag frågade hon om jag ville ha en läkartelefontid för att få utförligare besked om mammas tillstånd.......

Han började med att säga att hon inte mådde bra......(som om jag inte visste det redan)
Att cancern har spridit sig till lungorna.......
Att levern var sämre.........
Att tarmen var svullen och trång efter den sista operationen vilket gör att hon har diarreér och kräks mycket......
Hon har infektioner........

Han kan inte säga om hon kommer att kunna åka hem igen.......
Han kan heller inte säga om hon är i någon akut fara just nu........
Nästa samtal från sjukhuset kan alltså betyda att hon är död...........

Jag har inte varit där sen förra söndagen..........
Jag skäms samtidigt som jag känner lättnad........
Jag har suttit i Dödens väntrum och vet hur det känns.....
Men i morgon ska jag åka dit efter jobbet..........
Jag tror hon vet själv att slutet är nära men ingen pratar om det......
Jag är rädd för att hon läser det i ögonen på mig

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det vet hon säkert.Finns inga kloka eller goda råd att ge.Följ bara din magkänsla o det som känns bra inombords.Känner med dig,kram.

2010-11-18 @ 20:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0