VÄDER................




Jag tycker att veckorna springer iväg i ett läskigt tempo......
Måndag- Fredag, Måndag- Fredag...............
Snart är Maj månad över och sommarmånaderna väntar......
Igår fick vi en försmak av tryckande högsommarväder......
Solen gassade och luften stod still....
Mina armar som till vardags är adligt blåvita fick en svag rosa nyans som framåt kvällen sved ordentligt.....



Att vara ute en stor del av året men under sommarmånaderna i synnerhet är nämligen en löneförmån jag har i mitt jobb......
Det står sedan inte ens i det finstilta att det nödvändigtvis måste vara fint och behagligt väder men ändå.......
Folk som passerar min arbetsplats kan inte nog vurma sig över hur BRRAAAA vi har det........
Välkommen tillbaka snålkalla vinterdagar, dimmiga regnhöstar och de flesta dagar vädergudarna är på dåligt humör......
Vi finns ute då med............

Vädret är överhuvud taget en stor del av Tinelin.......
År efter år med utespelningar gjorde att jag kollade alla väderkanaler en vecka minst i förväg för att kunna planera om det blev bra eller dåligt väder  till spelhelgen.....
Eftersom vi spelade var och varannan helg upptog det mycket tid.....
Och när sen spelkvällen kom stämde det inte i alla fall........
Det kunde liksom en blixt från klar hímmel börja åska och regna fast himlen såg klar ut........



Den här veckan har jag också kollat väder i alla TV-kanaler........
Nej vi ska inte spela.........
Dottern har sin studentbal på lördag och jag VILL så gärna att den ska bli solig och varm........
Det ser inte lovande ut i nån kanal..........
Tidningen igår lovade bra väder men inte radion idag.........
Nåja, det visar sig väl precis som vanligt........

Ha en bra dag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0