SÖNDAGS-TANKAR......




Igår putsade jag alla fönster och efter varje fönster kom en regnskur....
Är inte det typiskt?
Idag skriver jag listor om vad som måste inhandlas till studenten......
Den är lång : (.........



Jag har också knåpat ihop en Pinocciotårta eftersom mammor tydligen ska firas idag......
Varför blir den inte lika fin som på bilden i boken?
Varför envisas jag alltid med att göra den när jag VET att den inte ser ut som på bilden i boken?
Eller jo förresten...
När jag googlade på bilder av Pinocciotårtor ser jag att de ser ut som min allihopa...
Det måste väl innebära att kokbokens bild är manipulerad??



Jag ska också ta en tur till skogen för att se om det finns några utslagna liljekonvaljer kvar.....
Det har varit många bilar efter vägkanterna de sista dagarna så vi får väl se.......
Gamla Mor vill ju inte ha köpblommor (även om jag köpte en bukett liljekonvaljer av några flickor utanför  affären förra året) på Mors Dag för hon inte vill  ställa till med besvär, men det är f-n i mig besvärligare att kuska runt i skogen bland myggen än att köpa blommor på blomaffären : )

Nåväl, nöjd med gårdagen tänker jag inte fördriva söndagen med några större utmaningar än att njuta i solen : )

Vad gör du?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0