PANIK.............




Den värsta natten följdes av ytterligare djävulska dygn....... Det enda jag kunde snyta ur näsan var blod...
Allt snor stannar kvar runt ögonloberna och hela huvudet känns som det ska spricka.........
Stod med telefonluren i handen för att invänta telefontiden till hälsocentralen i morse....
När de äntligen ringde upp fanns det inte några tider kvar idag till läkaren och jag bröt ihop totalt......
"Vänta jag ser att det finns en ledig tid halv tolv" svarade då sköterskan som förmodligen hörde min panik.....
Mela hade det miljoner gånger värre med sin andning men det räckte gott och väl för mig att få panik när det var täppt både i halsen och i näsan.......

Jag var nog en trafikfara när jag styrde bilen mot hälsocentralen.......Yr och omtöcknad stapplade jag in en halvtimme innan med hopp om att kanske kunna få gå före så dålig som alla såg att jag var, men not.....



Min läkare är i alla fall helt otrolig.....Hon lyssnade på min oro och gjorde noggranna undersökningar. Labbet tömde mig på blod till alla olika slags odlingar.
"Har du frikort nu" frågade hon.... "nej men snart" sa jag.........
"Då tar vi det bästa som finns på marknaden just nu men det är svindyrt ", svarade hon............och jag styrde sedan kosan mot apoteket......

Så med en påse "Doktorns blandning" (antibiotika, cortison, avsvällande, luftrörsvidgande och näscortison) körde jag som en missbrukare snabbt hem för att få i mig första doserna.......
Snubblade i säng, bad en bön till Mela om barmhärtighet och somnade..........
Nu när  jag gått upp känns det inte lika trångt i andningen........
Mirakelmediciner?, Under?, Mela hör bön?eller inbillning?
Skit samma...... Paniken har lagt sig något....åtminstone för ett tag...........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0