SVARTA TANKAR.....




Som jag berättat tidigare har min mamma drabbats av cancer i tjocktarmen....
Igår fick hon nästa dråpslag........
De hade hittat två cystor i levern.........
På nåt underligt sätt skickar det tillbaka mig till sommaren -06........
Pendlingar mellan höga hopp och djup förtvivlan........
Lika svårt som det var då är det nu att stå bredvid....
Att inte kunna göra något, att inte kunna lindra......
Att se en sån djup förtvivlan i någons ögon och att göra allt i sin makt för att inte visa sin egen.....

Att bestiga de högsta bergen bara för att platt som en pannkaka rasa huvudlöst ner i de svartaste dalar......
Det ÄR svårt att vara maktlös, att hurtigt säga.... Tänk positivt.... För vem fan kan vara positiv när man är livrädd???

Jag är livrädd för att hon ska hamna på de avdelningar som Mela tillbringade sin sista tid i......
Hur ska jag klara av att sitta där igen???
Jag som nästan inte besöker sjukhuset med dess hopplösa dofter överallt längre???
Men jag får liksom hon så gott det går dölja min rädsla och ångest, undvika ögonkontakt till själens spegel och bita ihop.....

Jag finns här...... ALLTID

Här kan Du läsa hennes egen berättelse och hennes tankar när hon orkar och kan skriva....

 



Kommentarer
Postat av: ufis

Kraaaaaam till dej oxå!

2010-07-02 @ 10:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0