SNART...........




Ny månad i kalendern igen.......
Den månad som brukar kallas semestermånaden.....
Åtminstone förr när fabrikerna stängde och ALLA var tvungen att ta semester just då...
INDUSTRISEMESTER.......

Själv jobbar jag en vecka till och dagarna innan semestern brukar vara extremt sega....
Man räknar ner, varvar ner och har ingen större lust trots litet barnantal att börja STORSTÄDA på jobbet det sista man gör innan man är ledig........

Nej man varvar ner som sagt var och igår gick halva personalstyrkan på krog...
Vi åt och drack gott, skrattade och pratade....
Krogen annonserade med Karoke och jag utmanade min kollegor....
Alla har ju hört mig sjunga nu var det min tur att få lyssna på dem.......
Ha, trodde ni va......
De bangande med ursäkten att det var för lite folk där.....



MEN på vägen hem..... I MIN BIL....... sjöng en av kollegorna (eller skrålade) till Uffe Lundell på hög volym, med rutorna nervevade , armar och ben utanför fönstret, tjoande till alla killar som gick utanför trots att vårt bästföredatum för länge sedan var passerat hos dem.....

DÅ VÅGADE HON!!!!!!!

I MIN BIL!!!!!!!

Hoppas ingen tog reg.nr........

MEN hon bjöd på mycket skratt hos oss andra i alla fall...........

Idag har jag skallebank........
En olidlig sådan........
Men det kan ju knappast bero på att jag bara drack isvatten igår........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0