MIN PAPPA........<3




Igår jobbade jag med min pappa i trädgården. Han var här för att hjälpa mig att klippa ner syrenhäcken......
Han klippte och jag sprang till skogen med grenarna....
Min pappa har ett fasligt tempo trots att han är pensionär...
Medan jag var svettig som ett bacon såg han i det närmaste oberörd ut.....

När vi var klar skulle jag skjutsa Gamla Mor till sjukgymnasten..
Han skulle uträtta lite ärenden och sen skulle vi mötas på stan för en lunch.....
Medan jag parkerade på parkeringshuset centralt, bra och dyrt parkerade han billigare en bit utanför stan och promenerade raskt in till city...

Min pappa har alltid varit sån...
Förra året var vi i svampskogen och han älgade över stockar och sten med en högröd dotter efter sig...
Han gick i T-shirt totalt oberörd av alla mygg och knott som surrade runt omkring och var den som plockade mest kantareller också.......

Efter en timmes lunch skiljdes vi åt då han skulle åka och köpa färg för att åka hem och börja måla huset!!!


Ja så är min pappa.... och som Sonens Sambo sa: "När jag blir stor ska jag bli som min Sambos morfar, nedrans vilken kondis han har"...
Världens bästa pappa...ja det är min pappa det <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0