KVAR I RESP.......




Oförändrat läge, sa de när jag ringde till IVA nu ikväll....
De hade dock bestämt sig för att hålla henne kvar i respiratorn åtminstone över natten....
Det är problem med andningen, blodtrycket och vätskebrist men som sagt var allt är stabilt...
Medicinskt......

När jag sa att jag ringer igen i morgon frågade sköterskan om DE kunde ringa mig även under natten om det var något....
Självklart sa jag men nu liksom VÄNTAR jag mig att de KOMMER att ringa i natt.....

Min mamma är bara 66 år....
Nybliven pensionär som borde ha en massa friska år kvar att göra roliga saker på efter ett helt livs arbetande.......

Jag var hemma hos henne idag....
Plockade in posten, vattnade blommorna, plockade av hallonen på buskarna och kunde inte gå därifrån...
Satt en lång stund vid köksbordet och läste veckans morgontidningar, söp in lukten av hennes om än något instängda hus, Gick runt och tittade på alla saker hon samlat på sig, dock-tittskåpet med alla miniatyrerna som hon är så stolt över, dockorna som hon stickar nya kläder till.......

Det är så orättvist att vår familj ska drabbas igen.....
Det gör att jag tvivlar på att det verkligen finns någon högre makt.......



Kommentarer
Postat av: stephanie

jag älskar dej mamma <3

2010-07-31 @ 23:02:34
Postat av: Tinelin

Älskar dig med <3

2010-08-01 @ 09:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0