MÅNDAG PÅ EN TISDAG...




Tjaaa....
Igår var det en dag utan like....
Jag trodde att mitt största problem var att oroa mig för rösten....
Icke....
Fröken Piano och jag äntrade lokalen vi skulle spela i vid halv sju snåret på morgonen...
Då hade jag varit uppe sen strax efter halv fem, käkat frukost, sett Damkronornas sista period, åkt en sväng med bilen för att sjunga upp och packat ur grejerna ur bilen....

Ljudteknikerna lyste med sin frånvaro och strax före sju när vi skulle ha börjat spela och publiken börjat strömma till hade de fortfarande inte kommit...
Efter ett telefonsamtal strax efter sju sa de att de var på väg....
Nära halv åtta kunde vi då komma igång och då pajade Fröken Pianos mikrofon.....
Sedan var förmiddagen en enda fars då själva seminariet kom igång....
Kursledarnas headset slutade fungera, en elstation till belysningen i lokalen hade brunnit så två strålkastare fick lysa upp den enorma lokalen, bildspelet på datorn hängde sig och körde på repeat.... osv osv....

Halv elva fick jag ett SMS av Mannen som har som sport att köra-så-länge-det-går-innan-han-MÅSTE-tanka och nu stod med soppatorsk en bit utanför stan.....
Strax efter elva kunde jag åka och köpa en dunk, fylla den och leverera den till honom....

Tillbaka för att slänga i mig lite mat innan eftermiddagsspelningen startade vid halv ett.....
När vi startade sprakade högtalarna på scenen, min mikrofon slutade fungera, pianot slutade fungera, jag fick sjunga accapella (utan instrument) och till råga på allt började hantverkare att leva rövare utanför lokalen...
Det dunkade i hela huset.......

Det blev i alla fall ett slut på dagen (som kändes som riktigt måndagsexemplar) trots att jag direkt åkte till jobbet för ett kvällsmöte och inte var hemma förrän halv nio.......



Mannen berättade då att han minsann också hade haft en dag utöver det vanliga......
När han blivit tankad av mig skulle han åka och köpa nya arbetsbyxor....
Tog en storlek han trodde han kunde ha (utan att prova) och åkte sen hem för att konstatera att storleken var i minsta laget......
Eftersom han hade ett möte på eftemiddagen så åkte han snabbt tillbaka till affären för att byta och den här gången provade han byxorna först....
Då de satt som en smäck behöll han de på, slängde de trasiga och gick ut för att betala.....
Hmmmm, sa kassörskan..... Jag måste ju ta bort stöldskyddet som sitter i bak....
Det slutade med att Mannen fick dra ner byxorna och sätta sig på disken för att stöldbrickan skulle kunna plockas bort.......
Till allmänt jubel ska tilläggas......
Ja, jag förgyllde ju i alla fall er dag sa Mannen.......



Och rösten ja.... 
Den höll om än med skavande hals under kvällen....
Men nu har jag fått remiss till halsläkare och ska på lungröntgen på måndag
så ska jag väl äntligen få nån ordning på eländet nån gång..... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0