PRATA MED PINNEN.......




Igår var jag och Mannen på anhörigstödsträff tillsammans med fyra andra föräldrapar till barn med ätstörningar som Dotter haft i många år även om hon är betydligt på bättringsvägen....
Här fick vi träffa två personer inom detta ämne som kommer att guida oss genom 8 tillfällen under våren...
Då jag kommer att missa tre av tillfällena genom jobb jag inte kan säga ifrån kommer Mannen att gå dessa gånger själv...

Vi fick starta träffen genom att skicka runt en pinne melllan varandra för att presentera oss...
Denna pinne kommer att vara betydande genom alla träffar så vi  får bla inte prata om vi inte håller i pinnen....
Vi behöver inte alltid svara heller om vi får pinnen men vissa frågor får vi inte passa.....

Hmmm, jag började fundera.... Hur lång tid tar det innan Mannnen får dåndimp och säger rakt ut vad han tycker???
HUR ska han kunna vara tyst ELLER lägga beslag på denna pinne för att slippa vara tyst?
Kommer han att palla att gå alla 8 gånger varav tre utan mig?

Jaa, frågorna kvarstår...
Vi träffade i alla fall 4 andra familjer med olika utbredda sjukdomar i anorexi och bullimi. De andra kanske har mycket att vinna av oss som redan gått genom det mesta, man får tänka så att man hjälper andra......

Att prata med pinnen i handen är kanske nåt jag ska ta med mig i jobbet där det kan bli riktigt stimmiga dagar både bland barnen och personalen....
Tror att jag ska börja testa i personalrummet i morgon : )

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0