ÄNTLIGEN FREDAG......




Den här veckan har varit tuff på alla sätt och vis....
Jobbet, hälsan, vintern, stressen, ALLT slår ner som en bomb och gör att jag känner mig nere på ett sätt jag inte kan förklara...
Men nu är det fredag och jag jobbar en riktig kortdag med BÅDE sovmorgon OCH tidig hemgång...

Fröken Piano och jag spelar Bar i kväll och det ser jag fram emot med blandade känslor...
Jag som verkligen älskar att sjunga och alltid har kunnat litat på min röst blir så otroligt osäker när hesheten ligger som en vilande vulkan i halsen....

Stressen och oron över att inte rösten ska hålla eller ännu värre aldrig mera komma tillbaka som jag känner den, gör förstås att det går troll i det hela....
Från nästa vecka gör vi dessutom 4 spelningar i veckan så det är klart att det inte känns helt rätt....

Dessutom har jag ju förstås börjat googla om tänkbara anledningar till att det aldrig går över och det ska man ju inte göra.....
Naturligtvis fastnar man vid de svåra sjukdomarna, cancer i halsen, lungcancer osv...
En faster till mig dog i höstas i lungcancer...
Hon rökte inte...
Symptomen var långvarig hosta och heshet.....

Jag har bestämt mig för att återigen ringa doktorn nästa vecka och kräva lungröntgen, blodstatus och remiss till en halsläkare....

Pallar inte mera....... : (




Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som ett klokt beslut.

2010-02-12 @ 10:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0