VAD HÄNDER?.........




Idag har jag varit kulturell och besökt museét med 8 av våra barn samt en kollega.......
Vi tittade på det gigantiska pepparkakshuset som en konstnär skapat.......
Sedan tittade vi på saker från svunna epoker och både jag och barnen tyckte det var riktigt intressant......
Varför har man inte gått dit oftare???

På vägen dit hamnade vi mitt i en stor poliskontroll och barnens lycka gick inte att ta miste på........
Så många polisbilar och poliser på samma ställe..........

Efteråt gick på konditori och fikade..........
Barnen fick beröm av en äldre man som tyckte att de uppförde sig exemplariskt vilket de hade gjort hela dagen......
Efter en bussfärd hem (åker buss gör inte många barn nu förtiden) väntade våfflor med sylt och grädde till hungriga magar.....

Själv hastade jag hem för att möta upp pappa som skulle klippas av Dottern........
Han blev precis klar när jag steg innanför dörren så vi kunde fika tillsammans........
Var bara tvungen att ringa till sjukhuset för att höra hur det var med mamma idag..........
Gårdagen var nämligen inte alls trevlig............

Dottern hade varit på undersökning på sjukhuset i går eftermiddag och bestämde sig för att hälsa på sin mormor innan hon åkte därifrån......
När hon kom in på mammas sal satt hon i en rullstol och halvsov.........
Hon höll ett vattenglas i handen som hon vickade ur över sig........
Somnade av och till...........
Pratade ofokuserat och sluddrigt...............
Detta berättade Dottern för mig på telefon...........

När jag sedan kom upp till henne efter jobbet vid halv sextiden låg hon i sin säng........
Hon såg vaken ut men svamlade en massa.......
Hon var INTE på sjukhus, i så fall på akuten.......
Hon hade ALDRIG varit här tidigare.........
Rummet hon var i var en industrilokal......
Hon tänkte INTE äta förrän hon var i SIN säng som skulle finnas på hennes förra arbetsplats......
Hon sluddrade och pratade osammanhängande........

Jag försökte fråga henne om olika saker för att se om hon visste vem jag var, hon var osv.....
Hon blev förbannad och skrek:
Sluta för fan att förhöra mig........
Ta mig härifrån............

Jag hämtade en sjuksköterska och förklarade vad som hänt.........
En stroke???
En tia???? (en förstroke kan man säga)

Sköterskan gjorde en del tester som alla såg normala ut.......
Och sakta lugnade mamma ner sig och blev som vanligt igen men väldigt trött.......
Idag när jag ringde sa de att hon varit som vanligt under dagen........

Saken är också den att hon planeras hem i morgon..........
Visst är det väl skönt att hon får komma hem men oroligt eftersom man inte vet om det blir något mera och att hon är ensam hemma........
Hemtjänsten kommer var tredje timme javisst men däremellan då???

Jag kan inte ta på mig allt jag vet det men vad ska jag göra då????
Ingen annan verkar bry sig speciellt mycket....
Det borde inte vara jag som ska ringa till alla.............
Jag jobbar också på dagarna och har också ett hem att sköta............

Nu ska jag i alla fall dammsuga dammråttor stora som bävrar........

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0