TACK FÖR ERA TANKAR..........




Idag hämtade budbilen alla hjälpmedel hos mamma........
Det var skönt...........
Alla saker som så starkt påminde om hennes sjukdom och död var med ens borta......
Det enda jag inte fick bort var den fräna doften av sjukdom........
Trots att jag öppnade korsdrag, tvättade bort all tvätt, använde rengöringsmedel..........

Jag plockade ihop kläder ur garderoben som jag ska lämna hos begravningsbyrån........
Täcke, kudde, fotografier som betydde mycket för henne..........
Funderade på att lägga med mobilen och glasögonen med om hon vill ringa :)

På eftermiddagen träffade jag och mina bröder personalen på begravningsbyrån.......
Ägaren kände jag igen sedan Melas begravning men han hade en ny assistent (?) som hade oss som premiärkunder......
Hmmmm.....
Undrar om hon valt rätt jobb.....
Hon trodde nog att hon var lättsam men det är väl ändå ett inkännande man behöver i det jobbet, eller???
Hon tuggade tuggummi, och strulade.......
Visst, hon var nybörjare och vi var väl sansade personer som inte bröt hop men ändå....

Hur som helst, Det enda vi vill ha hjälp med är just det vi inte kan göra själva dvs fixa kista, boka kapell och alla papper......
Resten gör vi själva................

Efterår gick vi till ett fik för att planera hur vi löser allt praktiskt........
Läste igenom mammas önskemål och bokade tider när ALLA samtidigt kan vara i mammas hus och plocka.......
Det gick ganska smärtfritt att komma överrens faktiskt........

Sedan åkte jag och min skjutsande bror till blomaffären och beställde blommor till begravningen.......
Lämnade tillbaka hyreskontrakt, larmet som hon hade haft och inkasserade nycklar från hemtjänst och nattpatrull.....

När jag sedan kom hem ganska tömd på energi hittade jag ett känslosamt brev i brevlådan......
Orden gjorde mig glad mitt i sorgen...........

På köksbordet låg det ett rosa paket som Dottern lagt in........
I paketet fanns en sann kärleksförklaring i form av ett armband.....
Tack älskade Dotter <3



Och slutligen strax efter sex ringde det på dörren....
Utanför stod ett blombud med en jättebukett med mina vårfavoriter........
Tack kära kollegor för ni tänker på mig och vet att jag köper tulpaner så fort julskinkan är slut :)



Nu ska jag fixa lite middag och faktiskt försöka släppa alla tankar på tunga uppgifter som ligger framför mig den närmaste tiden.........

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0