FLYT............



Tog en halv dag ledigt idag.........
Mamma hade tid med onkologläkaren och jag lovade vara med......
Hon pratade inte så mycket om cancern utan mera om smärtan mamma har i rygg och axlar......
Vårdplaneraren ringde ju mig igår och ville skicka hem mamma i nästa vecka...............
Hon kan ju för f*n inte ta sig ur sängen själv..........

Onokologläkaren sa att det inte kunde komma på fråga.......(poäng till henne)
Hon skrev remiss till röntgen för att se att det inte är något med skelettet.......
(Kotkompression eller diskbråck)
Sedan se till att smärtteamet kommer nån gång (För att ge effektiv smärtlindring)
Och till slut få ett par veckor på rehab igen för att träna de sovande musklerna till att orka bära upp hennes kropp......

Jag hoppas att onkologläkarens ord väger tyngre än mina eftersom inget har hänt när jag ringt och gnällt.....

Efter några timmar med mamma (och hennes högljudda rumskamrater - hon har blivit tvångsflyttad till en fyrsal)
åkte jag in till Baren för ett möte med Barchefen och Fröken Piano om vårens bokningar.........
Det blev en del det med :)

Därefter var det premiär för något jag velat prova länge nämligen FLOATING................
Att ligga i en tank med 37 gradigt vatten och 37 gradig luft flytandes i salt och mineraler med lugn musik omkring sig.......
Becksvart och man visste inte vad som var upp och ner...........

Jag har aldrig lidit av klaustrofi men efter fem minuter i tanken började det kännas svårt att andas...........
terapeuten hade sagt till mig att det var vanligt...........
Räkna andetagen så går det över...............

Nej jag var tvungen att glänta lite på luckan för att se att jag inte var inlåst, se lite ljus och få in lite frisk luft........
Sen tyckte jag att jag var löjlig och lade mig ner igen...............
Blundade och började räkna andetagen.............
Andas jag verkligen så några andetag???????

Efter en stund kändes det behagligt.........
Jag glömde mina andetag och svävade liksom runt som i rymden.........
Flummigt värre.........
Stötte då och då mot de mjuka kanterna och precis när det var som skönast öppnades luckan och terapeuten satt utanför med en handduk..........

Hon sa att nästa gång jag skulle floata visste jag vad som skulle ske och jag skulle slappna av snabbare.......
Jag har bokat in en tid nästa onsdag........
Men jag har lite ont i nacken ikväll..........
Spände jag mig ändå???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0