EN BRA DAG...........




Ja det är en ny dag...... sa den manliga sjuksköterskan (?) när jag som vanligt ringde IVA i morse för att höra hur det var.....
Det var ju också ett förbannat konstigt svar.......
Men de har väl inte så mycket mera att säga...
Mamma gör ju framsteg och stora såna varje dag och inga nyheter är ju goda nyheter som de säger......

Hon har fått prova på att stå upp idag...
Visserligen fastspänd på en tippbräda men ändå.......
Hon hade när jag var upp i kväll varit "ur" respen (alltså andats helt själv) i 13 timmar.....
Fått så pass mycket styrsel i händerna att hon kan klia sig själv i ansiktet.......
Var helt redig i huvudet...... Inga konstiga kommentarer........
Ätit glass, druckit coca cola.........
Bett mig hämta hennes glasögon från kirurgavdelningen så hon kan läsa.........
Det är en fröjd att följa hennes utveckling från dag till dag.....
Hon har inget minne av vad hon gått igenom eller hur länge hon varit på sjukhuset........
Det sista hon minns är när hon fick diagnosen strax före midsommar........
Hjärnan är väl en skonsam inrättning i alla fall som stänger av sig när det är som mest kaos.......

Annars har jag jobbat min första vecka efter semestern........Började sent i morse så jag gick upp tidigt , kastade ut mattorna, dammtorkade, bäddade rent i sängarna, diskade, tvättade en maskin, diskade, dammsög och torkade golvet INNAN jag åkte till jobbet........
Känner mig ganska duktig faktiskt men det var ett MÅSTE........ Dammråttorna var stora som katter.......

Innan jag for upp till mamma tog Mannen och jag lite kvalitetstid.......
Han bjöd mig på mat på restaurang och vi satt ute i solskenet och njöt medans vi åt........
Han väntade sedan utanför sjukhuset i nästan två timmar medans jag var hos mamma. Han klarar inte av att gå in på den avdelning som orsakat så mycket smärta igen.........

Sedan for vi till C-upplagan av forna tiders stora stadsfest....... Numera utplacerad i en liten park i en av Tinelinstadens stadsdelar........
Karuseller som gick mer eller mindre tomma, trötta matmakare i husvagnar som stod tätt vilket innebär lite kunder, en yttepyttescen i parkens utkant med okända lokala musiker som spelade för en tom gräsplan........
Vi stannade inte länge........
Det är tragiskt och patetiskt att  de forna stora arrangörerna inte lägger locket på kistan och spikar ihop den för gott.........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0