SVARTA MOLN & SVARTA TANKAR........



Idag flyttade de upp mamma till vanlig vårdavdelning........
Trots att hon inte kan gå än, faktum är att hon inte ens kan sitta ordentligt........
Allra minst resa sig upp varken från sängen eller liggstolen hon liggsitter i............
Äta kan hon hjälpligt men inte dela maten......
När jag var där idag kom personalen in med brickan och ställde den bara på bordet.......
Bordet som inte ens går in under liggstolen..........

Jag delade maten, korv och potatis.....
Hämtade ett plastat underlägg som man har i sängen, lade den över bröstet på mamma och ställde tallriken ovanpå.
Då kunde hon hjälpligt få i sig lite mat.........

Efter en kvart kom samma personal och hämtade brickan...
Hon tittade inte ens hur mycket hon ätit.......
På IVA var de jättenoga med att anteckna hur mycket kalorier hon fick i sig så det inte blev för lite...
Man behöver ett visst antal för att tillfriskna.............

Hon har fått enkelrum...
Skönt javisst men ensamt........
Personalen springer inte där i onödan......
Hon har TV på rummet men ingen fjärrkontroll....
Det fanns ingen över.........
Så hon sittligger i liggstolen och tittar på den TV-kanal vi slog på utan att kunna byta kanal själv.....

Visst hon är för frisk för att vara på IVA och det är väl tur men jag oroar mig för att hon inte får den stimulans hon behöver för att komma på benen och åka hem........
Ensamheten tär också och hon har mycket att bearbeta och den bör hon inte göra själv........
Besökstiderna är mellan 15-19 vilket innebär mycket tid i ensamhet.........

Jag försöker övertala henne att säga i från....
KRÄVA att de hjälper henne med rehabiliteringen......
Jag tycker fortfarande att det till viss del är deras fel att hon hamnat i den här situationen.......
och jag HOPPAS verkligen att hon inte stangerar både i kropp och skalle.......

Det blev en del svarta tankar idag..........
Trots det hade vi ett roligt rep med Bandet ikväll......
Det blev nytändning med en trummis tycker i alla fall jag...........
När vi åkte hem öppnade sig himlen och sommarens alla outblivna regnväder kom på samma gång.........
Blöt och frusen kryper jag nu ner i sängen.......

God natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0