STÄNGT PÅ HJÄRNKONTORET.......




Det har öst ner konstant regnet över Tinelinstaden i Lagomlandet sen igår kväll.........
Såna dagar SKA man inte behöva gå ut alls.......
Man ska sitta och kura under en filt i stearinljusens sken och läsa en bra bok........
Tyvärr måste man jobba......
Och tyvärr måste man jobba med barn även såna här dagar.............
Barn som promt ska ut och hoppa i vattenpölarna och absolut inte vill gå in.........

Jag ska slå mig in i en ny branch.....
Jag ska designa galonisar för vuxna........
Stora, vida men hängslen och gummiband i benslutet......
Rymliga galonjackor med huva.......
Gummistövlar som inte stryper vaderna.........
Sen ska jag också plaska........
Göra lerkakor och duscha under en otät stupränna........
Och aldrig vilja gå in..........

Jag blev tillräckligt blöt den korta biten från den dyra parkeringen på sjukhuset till entrén när jag efter jobbet åkte upp till mamma......
Byxorna smetade blöta kring låren och tröjan droppade.........
Mamma satt i sin liggstol och åt middag.........
Men hon SATT mera upp idag och hon åt själv någon slags pastasallad med skinka........
Hon ville inte äta pastan.... Den kom ut genom hålet efter tracken tyckte hon.......
Omöjligt sa jag.... Du har hålet i luftstrupen och inte i matstrupen......
Men det känns så sa hon och åt inte mera.......
Hon hade fått prova på att stå upp idag men tyckte att *hennes ord* hennes stora arsel drog sig mot golvet....
Det är bara att kämpa på, sa jag.........

Vi tittade på TV.....
Frågesport med Richard Olsson.....
Hon är ju virrig fortfarande så man får träna och repetera........
Vad är det för dag?
Vad är det för månad?
Och hon blandar ihop dagarna och tror att det är september.........
VARJE GÅNG!!!!!

Jag raggar folk som kan sysselsätta henne........
Hålla hjärnkontoret igång liksom........
I morgon spelar jag och Fröken Piano så jag kan inte åka dit........
Storebror ska.........
Mammas moster ska åka ner en dag från Hälsingland, där mamma tror att HON befinner sig nu........
Mammas särbo ska opereras i morgon men jag hoppas att han tillfrisknar fort så även han kan parkera dig hos henne på rummet........

En dag i taget.....Javisst....Men så frustrerande.......



Kommentarer
Postat av: AnnaPaska

Galonbyxor för vuxna kallas fiskarbyxor ;)

2010-08-19 @ 15:40:19
Postat av: Anonym

Nähä, på fiskarbyxorna sitter stövlarna fast ; )

2010-08-19 @ 21:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0