SOVMORGON = STRESSMORGON.....




När man har sovmorgon TROR man att man ska hinna göra så mycket.....
Även jag : )
Men idag föredrog jag att HA sovmorgon....
Dvs jag sov länge.....
Det straffar sig nu för nu får jag stressa istället....
Idag kunde jag tex inte köpslå om att tvätta håret....
Dels behövdes det verkligen tvättas och dels åker jag på Pubspelning med Fröken Piano direkt efter jobbet...
Kan inte köpslå om frukosten heller eftersom jag börjar sent och inte har någon frukostrast på jobbet....
Kunde inte ens köpslå om Bloggandet eftersom jag spelar ikväll och inte kan blogga då....

Så nu sitter jag här bloggar, käkar frukost och blåser håret torrt...... Jag är väl kvinna och kan göra mer än en sak åt gången : )

Igår hade mamma besök hela eftermiddagen....
Det var ovanligt......
Jag kom upp vid tvåtiden, klippte hennes tånaglar och en bit av stortån så blodet forsade........
Min pappa kom upp med fikabröd vid halvfyra och vi fikade tillsammans...
Jag fick fråga efter vägen till kaffet fast hon varit på avdelningen i över en vecka....
Min bror blev BJUDEN på kaffe häromdagen, serverad på rummet men det har aldrig hänt mig.....

Sedan fick hon långväga besök från Hälsingland... Det var hennes jämnåriga Moster B som kommit ner för att även SE hur mamma mår.... Hon har ju fått informationen men det brukar vara bättre att även få se......
Jag tror att mamma trivdes med fullt hus......
Förmodligen dödstrött när först Moster B vid sextiden och strax efter jag lämnade rummet och åkte hem......

Men hon börjar ledsna rejält på att sitta i stolen och stirra på den vidriga tavlan som hon säger.....
Det är ju ett friskhetstecken också för ingen frisk människa VILL sitta så hela dagarna...
Men mamma tränar på....
Hon klarar NÄSTAN att ta sig upp sittande själv men LITE hjälp........
Hon tränar att stå och gå några steg fast rygg och knän värker.....
Jag skulle önska att hon fick träningen två gånger per dag........
Tror att jag ska ringa Vårdplaneraren idag eftersom hon inte ringde mig igår och höra om det är möjligt.....

Nej nu är det bråttom.......

Tjing



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0