SENT HEMMA.........



Kan man beställa extratimmar på dygnet???
Mina dygn innehåller allt för få timmar för att få allt att gå ihop........
Hemmet förfaller och tvätthögarna växer.

När jag slutat jobbet igår åkte jag hem till mamma för att plocka ihop hennes räkningar, sen åkte jag direkt till sjukhuset........
Vi (jag) skrev räkningar, Vi (jag) löste korsord som jag tagit med mig för att tvinga fram lite tankeverksamhet....
Mamma är i vanliga fall en riktig fena på korsord och den sysselsättning hon helst ägnar sig åt men just nu är inte alla pallar hemma.....
Men hon fick i alla fall tänka för jag är envis och ger mig inte så lätt :)

Hon hade inte fått vara uppe och provstå igår heller.......
När jag frågade sköterskan om varför sa hon att de inte gör något de inte fått direktiv från sjukgymnasten om....
Nu jobbar det ju inte någon sjukgymnast i helgen heller så då blir det ju inga övningar på flera dagar.....
Ska ringa sjukgymnastiken på måndag och kolla upp........

Jag ska göra en almanacka och ta upp till henne....
Med STOR text ska jag skriva:

"Idag är det (dagen) den (datumet)......."
Den ska jag sätta där den fula tavlan hon stirrar på  hela dagarna sitter.....
Allt för att hon ska komma ikapp med tiden........

Idag ska vi repa med Bandet på eftermiddagen.......
Det är bara två veckor kvar innan spelningarna börjar.......
Vår nygamla trummis måste få en chans att känna sig trygg i låtarna bakom oss......
Så det blir åter kväll innan jag kan åka upp till mamma idag......
Och åter en sen kväll innan jag är hemma igen......

Så jag frågar igen......
Nån som vet om det går att köpa extra timmar nånstans?

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0