ELAKA KUSAR.......




En ganska lugn dag på jobbet....
Halva barnstyrkan bara så det blev en dag på halvfart.... Skönt...
Är ju kroniskt trött efter allt som hänt så jag trodde att jag skulle få mig en välförtjänt nappy innan jag skulle åka upp till mamma men efter drygt 20 minuter ringde mammas särbo för att tala om att han kommit hem....
Han berättade att hans operation blivit uppskjuten till torsdag men då hade han redan kommit hem så det var ingen idé att vända.........

Kom upp till mamma strax efter fyra med två halvsmälta piggelin i dubbla fryspåsar.....
Hade kört som en galning för att de INTE skulle smälta men just vid den tiden är det bilköer och åter bilköer i alla infarter till Tinelinstaden........
Hon tuggade glatt i sig en glass ändå och höll i pinnen själv med.........
Hon hade duschat på morgonen men sluppit att prova om benen bar idag........
Men i morgon skulle hon....sa hon..........
Jag gör vad som helst för att få komma hem nu, sa hon.........

Annars tyckte jag nog att hon såg trött ut idag........
Hon fick in middag medan jag var där....
Meningen är att hon ska börja äta själv och bara "stödsondas" då hon inte klarar av att äta upp dagsbehovet själv....
Aldrig trodde jag väl att jag skulle behöva kollas för att jag äter för LITE kalorier, sa hon...
Det brukar vara tvärtom........
Det slank nog inte ner mer än ett par tre tuggor av risgryndpuddingen med sylt, en fjärdedels macka och ett glas vatten...
Sen var hon helt färdig.........

Sköterskan sa att de skulle ta prover för blododling och andra odlingar under kvällen.......
När jag frågade varför talade hon om att CRP hade gått upp igen (Infektionsvärdet i blodet) Under de fyra sista dygnen hade det gått upp till 188......
Eftersom det ska ligga  under 8 började naturligtvis funderingarna igen........
För fyra dagar sedan slutade man med intravenös antibitikabehandling....
Var det för tidigt att sluta?
Har hon fått några andra konstiga kusar som kan däcka henne?
Personalen är inte orolig men det är jag.......
Flyttar de över henne på vanlig avdelning innan de vet vad det är?

Det var inte med helt lätta steg jag lämnade IVA för att åka på rep hos Fröken Piano.....
Hade egentligen viljat strunta i det och åka hem men vi behöver nya låtar så det var bara att bita ihop....
Trodde inte att vi skulle klara av att köra in något men det blev tre.........

Så nu är jag hemma efter en dag som startade fem i morse....
Färdig för sängen.......
Orkar inte göra någon matlåda idag........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0