ÄNNU EN DAG........




Ännu en dag på jobbet....
Har snart klarat av den första jobbiga veckan efter semestern : )
Snabbt hem, snabb dusch, snabbt fix och snabb resa in till City och AfterWork Spelning med Fröken Piano.......
Det kändes som igår trots att vi haft speluppehåll sen i juni.......

Hungrig som en varg när jag åkte därifrån...Det är tortyr att sitta och sjunga i en restaurang som konstant luktar mat.....
Och just på den här baren ingår det inte mat för oss....... : (
En snabbis in på närköpet för att köpa nåt snabblagat....... panerad fisk, stekt potatis och remouladsås.....
Mumma.......

Ringde under tiden maten lagade sig till min storebror som hälsat på mamma på sjukhuset....
Han sa att hon inte var lika virrig idag som jag talade om för honom igår att hon var då........
Hon bjöds på glass, ville ha coca cola för den var slut och var allmänt pigg....

Fick det bekräftat när jag därefter ringde IVA.......
Hon hade varit ur respiratorn hela dagen med talventil, varit feberfri hela dagen, blivit av med CVK:n på halsen och fått en picc-line kateter i armvecket i stället........(alltså en central kateter som ligger djupare än en vanlig "nål" man brukar ha ovanpå handen)
Hon hade suttit på sängkanten och fått träna benen och satt sedan uppe i stol hela dagen.......

Ringde slutligen hennes särbo som glatt talade om att han fått prata med henne i telefonen......
Att få höra hennes röst visserligen låtandes som Kalle Anka men ändå : )

Fan jag lovar att när mamma kommer hem och är pigg igen ska jag ta semester och sova en vecka!!!!
Jag behöver det samt en städhjälp då huset förfaller eftersom jag aldrig är hemma........
Nej nu ska jag slå igen mina blågröna

Gonatt Bloggen 



Kommentarer
Postat av: AnnaPaska

Haha, du får anlita mig Tina!

Jag är ju erfaren nu så nu är jag eftertraktad på marknaden!

2010-08-13 @ 16:07:29
Postat av: Anonym

Ja du Anna......... Men fick tummen i ur idag och röjde av den värsta skiten : )

2010-08-13 @ 22:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0