MASKERAD & VÅRLÄNGTAN......




Igår vankades det maskerad hos Pärlorna i staden i väster.......
Självaste Elvis Aaron Presley var på besök : )
Mannen var dock inte i det bästa skicket med feber, huvudvärk, ledvärk, hosta och allt annat som blir så otroligt jobbigt för sjuka män....... : D
Han fick dock genomlida kvällen sittandes på en stol på scenen och lyckades genomföra spelningen också......

Men idag är det ämligt på Mannenfronten.......
Själv är jag dödligt rädd för alla bacillusker så här i sluttampen av vårspelningarna.......
Ska iväg i kväll med Fröken Piano och MÅSTE hålla mig frisk åtminstone till i början av maj....
Kan man skriva kontrakt på det?



Jag har Stor & Liten över helgen och gick en förmiddagspromenad med dem....
Stora platser i skogen var bar från snö och jag kanske äntligen kan se ett slut på denna helvetesvinter.......
Jag längtar till doften av torrt gräs, värme, små späda musöron på träden, tussilago (har inte sett en enda) en morgonfika på solvarm trätrall en tidig morgon innan jag åker till jobbet, vårjacka, träningsskor, grusig asfalt och allt annat som visar att vintern har givit upp..........

Fåglarna kvittrar i alla fall frenetiskt på morgnarna, ett transtråk har jag redan sett och det efterlängtade ljuset smyger allt tidigare in i sovrumsfönstret.........

Ha en skön lördag



Kommentarer
Postat av: Dan "kryckan" Westberg

Attans att jag missade Elvis då! :P hade man ju velat sett! :D och tack för kommentaren Tena! :)

2010-04-18 @ 15:23:11
URL: http://kryckmongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0