EN DOFT AV HOPP........




Idag burrade jag ner mitt ansikte i en stor bukett nyutslagna vitsippor.....
Drog in ett långt andetag och njöt av hur doften kittlade mina sinnen.....
En svag doft av hopp, ljusa nätter och ljumma vindar.........



En citronfjäril dansade omkring mig i solen och jag tar det alltid som en hälsning från Mela som säger;
"Mamma njut av våren, du får, törs och kan......
Glöm den jobbiga våren och sommaren 2006.......
Jag finns alltid omkring dig dansande som den gula citronfjärilen, som de lena vindarna, som doften av torrt gräs, i svalorna, som musöronen på björken och som i den bukett med vitsippor du nyss plockat"




Ni som känner mig vet att jag har svårt att njuta av den årstid jag alltid längtar till mest - våren- efter den sista sommaren med Mela.
Men jag försöker.......innerligt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0