KATTEN PÅ RÅTTAN.......




Söndag morgon (oops förmiddag) och den här helgen har sprungit i väg den med......
                         I går hade jag fullt upp hela dagen och det var "Moster Oves" fel.....
Min mor ringde nämligen i ottan och talade om att han var på väg med 20 liter rensade lingon......

Inget fel med det, jag är såååå tacksam men det satte igång ett kedjebrev av saker som skulle göras för att jag skulle få in bären i frysen.....

1. Rensa frysen på gammalt skit.........
2. Frosta ur islagren som samlats........
3. Det blev pölar av den smälta isen långt under kyl och frys så en ordentlig städning bakom dessa med...
    (för att undvika vattenskador)
4. Listerna såg hemska ut så fram med såpvatten och  rotborste....
5. När jag ändå höll på så skurade jag skåpluckor och tvättade fönster med......
6. Fönstren i rummet var också i behov av tvätt så ner med gardinerna och blommorna....
7. Blommorna rensades och ställdes i badkaret för vattning och dusch....
8. Gardinerna in i tvättmaskinen....
9. GAAAAAA, inget tvättmedel.......
10. En tur till affären för inköp av tvättmedel......
11. Dammtorkning av vardagsrum....
11. Renbäddning av sängen.......
12. Skaka mattor.... (tänkte först tvätta de men insåg att det var överkurs idag)
13. Skurade badrummet.......
14. Dammsugning & Golvtorkning
15. På med mattor....
16. Hänga tvätt.....
17. Paketera lingonen och in med de i frysen........


Efter en ofrivillig städdag en lördag jag tänkte ta det lugnt hamnade jag framför TV:n och ishockeyn.....
När Mannen kom hem var det dags att fixa middag men jag hade glömt att köpa nåt vid tvättmedelsköpet så den enda som fanns hemma var........ BLODPUDDING!!!!
Men med hemkokt lingonsylt funkar det så det blev en lördagskväll med RADHUSBIFF i Tinelinhuset.......

Tack snälla "Moster Ove" för lingonen..... Det var värt besväret så här i efterhand..... Jag lovar.....

Ang. hålet i magen kunde distriktsköterskan inte göra nåt så jag fick en tid till läkaren i morgon...
Fortsättning följer.......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0