JORDBÄVNING.......




Nångång under fredagskvällen inträffade en mindre jordbävning i Tinelinhuset....
Den följdes av en kraftigare under lördagen.......
Står huset kvar???
Jodå men övervåningen är ett mindre katastrofområde med prylar och bråte överallt.....

Tillbringade hela lördagseftermiddagen med att fylla säck efter säck med kläder och papper......
Har grannarna också märkt nåt???
Nej....
Jordbävningen består av Dotterns impulsiva lust att tapetsera om i sitt rum.....
I en av kurserna de läser i skolan fick de lära sig färgernas betydelse för välbefinnande och blått KUNDE ge depressioner....



Då sa hon när hon kom hem.....
"Är det konstigt att jag mår dåligt när de enda rum jag är i hemma är blåa" (hennes sovrum och köket)

Så hon köpte själv nya tapeter, spackel, slippapper och lim....
och tillbringande hela fredagskvällen med att riva ner de gamla tapeterna och de låg precis överallt........
(själv spelade jag och Fröken Piano och slapp det första "skalvet")

Garderoberna (3 st) skulle tömmas och flyttas för att komma åt väggen bakom.....
Dessa ville hon inte ha i sitt rum heller vilket innebar att jag var tvungen att riva de gamla skåpen på kontoret för att få plats med garderoberna där......

Sent på lördagskvällen hade jag fått någolunda ordning på  högarna av bråte som nu stod i hörnen i väntan på transport till återvinningen.....
Men då hade Dottern redan åkt på krogen................

Tja..... Det blir nog en lååååång återställningstid på övervåningen i Tinelinhuset......




Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha vad gulligt att hon tapetserade om! Vilket inflytande skolan har. :)

2009-09-23 @ 19:32:56
URL: http://www.lisanorling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0