BESÖK FRÅN ANDRA SIDAN.....


Ännu en månad har runnit iväg och höststormarna ligger på lut bakom knuten........
Om drygt en månad kan den första snön ligga vit på marken...
Själv har vi genomfört ännu en årsdag av saknad efter Melan...
Jag trodde inte det var möjligt att sakna en människa så mycket som jag gör......

Igår hände en häftig grej som ännu mera övertygade mig om att hon följer oss hack i häl på den andra sidan..
Jag skulle hämta ut Sonens telefon från reparation och hade stängt av radion i bilen...
Jag lyssnar alltid på radio inte CD när jag kör bil, ,men musiken föll mig inte i smaken så jag körde i tystnad med mina egna tankar i stället....



På väg upp i parkeringshuset startade dock CD-SPELAREN!!!! Med låten "Last Goodbye" som INTE var den senaste låten Mannen lyssnade på i söndags.......
En snabb blick på klockan som visade 16.12....

Jag ringde Mannen för att fråga honom om vilken tid Mela dog.... kvart tjugo över fyra, svarade han....
Jag började skratta i bilen på parkeringshuset.....
Folk tyckte väl jag var tokig....
Men Mela var så envis så hon har väl helt enkelt lärt sig att ta kontakt när hon vill.....
Hon hade ju lovat oss det........

En sorglig dag blev plötsligt mycket lättare att ta sig igenom när jag vet att Mela finns vid min sida ofta, ofta....
Jag pratar med henne och får inget svar men ser för mitt inre hur hon gestikulerar och skrattar med......
och en dag kommer jag att få stå öga mot öga med henne det är jag säker på...........

Sov gott



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0