I VÄNTAN PÅ SKÖRD...........





Har haft en lugn och skön lördag...........
Tvättat sovrumsgardinerna som även är mörkläggningsgardiner när jag insåg att de suttit uppe sen de var nya
 för 2 1/2 år sen (ooops) *dammvarning*
Bakat en sockerkaka och en risgrynskaka.......



Sått basilika, persilja och luktärtor..........
Planterat om tomater och änglatrumpeter..........
Kanske ger det hopp om att jag kan ha krukorna på HELA tomten och inte bara under tak på baksidan i sommar........

Dottern gjorde en inpackning i mitt MYCKET torra hår som jag låter självtorka idag .............
Mannen får förbereda sig på en krulltott när han kommer hem : D

Har inte suttit i solen som Dottern gjorde knappt en havtimme idag...........
Rejält röd blev hon så pass upp nu när solen är så stark........



Jag är inte typen som ooooooorkar sitta i solen heller.....och har aldrig varit....
Som ung (!) gjorde jag saft med is, tog fram kassettradion (!) med inspelade "Rakt över disc" med Clabbe, smorde in mig väl, hade ispåse att kyla huvudet med, solstol, tidningar, ett kexpaket för att orka ligga i HÖGST 10 MINUTER!!!!!
Sen skulle allt in igen...



Nej, jag föredrar att lapa sol på stranden eller medans jag gör nåt, som igår när jag rensade rabatterna.........
Synd att det bara är ryggen som får ta åt sig bara.......

Nu börjar magen knorra.....kanske dags att börja tänka på mat...........

Tjingeling




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0