TINELIN I ETT NÖTSKAL......


Jag är ganska spontan...... och envis.....
Idag bevisade jag verkligen det........
Först fick jag för mig att åka till markisaffären och köpa nya linor till köksfönstret...
(De gamla gick sönder igår)
Min bil har ingen aircondition och korsdrag gjorde ingen verkan..........
Affärerna var tomma på folk som hellre tillbringade den heta dagen i skuggan nånstas än i en stekhet bil......



Sen stannade jag på vägen hem för att plocka liljekonvaljer till mor på Mors Dag... (hon ville INTE att jag skulle köpa nåt men precis som om hon skulle nöja sig med ingenting)
På samma ställe där jag var och plockade höll också några småtjejer på att beta av skogen på blommor....

En snabbisfika hos gamla mor och sen kom jag ju på att jag måste köpa jord till de frön jag sått och som nu inte trivs så bra i sina små papperskrukor av format mini.......
Jag vände åter till blomaffären som var att likna en bastu (stackars de som jobbar där)  plockade åt mig det jag skulle ha och återigen hem i varmluftsugnen till bil..........

In på affären för att handla grillad kyckling och potatissallad till middag (vem vill ha varm mat nu?) och se....
där satt tjejerna från liljekonvaljskogen och SÅLDE sina buketter för 25 spänn styck.....
Eftersom jag inte plockade några åt mig själv så köpte jag en bukett av de : )



Väl hemma var det närmare 50+ på framsidan OCH DÅ...... skulle Tinelin jobba....
Plantera om kryddor och tomater.....
Ta ner markisen och byta linor............

Mannen sa:   När alla andra går in för att det är för varmt, då ska du gå ut och jobba.....Det är såååå typiskt dig....

OK sant, men det blev gjort och gör jag det inte på en gång så blir det inte gjort heller : D



Nu ska jag baka tårta till mig själv...Det är ju ändå Mors Dag och jag är ju morsa.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0