LYCKA & VEMOD......





Tidig sommarmorgon i Tinelinhuset....
Ytterdörren står öppen och ljumma vindar strömmar in med syrendoft och fågelkvitter..........
Svalorna flyger skrikande genom luften och under takpannorna piper fågelungarna efter mat av sin stressade föräldrar.....
Pingsten står för dörren och Maj månad andas sina sista självande andetag......



Igår kväll körde jag ner på stan vid tiotiden....
Dottern hade återigen glömt legget hemma och ja, jag var lite sur att behöva gå ut igen....
Men på väg ner till City kom den där vemodiga känslan inom mig jag ALLTID känner så här års...
Ljusa sommarkvällar med ännu blå himmel, ljummen luft fylld med söt blomdoft, svalornas dans i luften,
båtarna i bukten, OCH framtidstro.....
ALLT känns möjligt dessa ljusa sommarkvällar..........
Lycka och vemod i samma känsla liksom.....

FÖR SNART VÄNDER DET..............

Kulmen på dessa ljusa kvällar och nätter är om ett par veckor och sen är det över............
Ja, sommaren finns kvar (hoppas jag) men just dessa magiska kvällar och nätter som man drömmer om hela den mörka tiden rinner iväg och 
JAG HINNER INTE NJUTA!!!!!

Jag försöker verkligen att ta vara på varje dag men känner ändå att tiden inte räcker till......
Alla måsten hinner i kapp och jag blir bara stressad av att INTE ta tag i de......
Tröttheten man samlat på sig under höst och vinter vill inte släppa taget så orken finns inte på kvällen
när det är som vackrast........



Men idag ska jag försöka njuta.....
Jag ska bara städa klart först, och tvätta och...........


ps Nytt hos Mela ds




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0