HELGEN........




Ännu en helg till ända och jag fattar inte när jag ska sluta vara så in i bomben trött.....
Efter jobbet i fredags var det dags för Pärlspelning i Grannstaden....
Seg i huvudet som knäck genomförde jag kvällen....
Efter pausvilan (där jag lyssnade på hockeymatchen : D ) startade vi upp med en låt jag sjungit massor av gånger...
Efter introt blev det tilt!!!!¨
HUR F*N GÅR MELODIN?????
Några takter in släppte viruset i hjärnan men nog blir man lite orolig allt....
Alzeimers delight har jag haft ett tag, men det här......

Somnade på två röda när jag kom hem och vaknade........skittrött....
Mannen skulle åka och jobba och jag skulle ordna Dotterns kalas som hon inte fick på sin födelsedag...
Hade lovat henne ett par nya skor i present så vi fick styra kosan ner till city....
Jag vet hur omständig hon brukar vara i affärerna och jag var stressad eftersom jag skulle handla också...
Mina farhågor blev besannade när jag måste styra kosan till det stora köpcentrumet halvvägs till Grannstaden också.
Det fanns nämligen inget hon ville ha i City.....

Jodå, här hittade hon ett par skor men inget att ha upptill så hon var tvungen att åka till City igen......!!!!
Jag släppte av henne och for till den stora mataffären....
Köpte färdigkakor och ICA-bullar att stoppa i ugnen, färdiga tårtbottnar och sen hem....

Där stod kalasgästerna på bron och väntade......
Slängde bullarna i ugnen, snodde ihop tårtan, satt på kaffe medans gästerna "minglade" på baksidan....

Sen skulle Dottern på Cruising i City så hon drog......
Mannen och jag blev själv men var båda så slut att vi inte ens orkade äta middag....
Vi stupade i säng vid halvelva och slocknade direkt........
Halv tolv ringde telefonen.....
Dottern skulle gå in på krogen men hade glömt legget hemma.....
Kunde jag inte komma med det???

Jag var inte glad kan jag säga.......
Att först bli väckt mitt i natten, gå ut i en kall bil, köra i ett CIty med Cruising OCH bli klarvaken det är INTE min
"cup of tea"...

Så jag pratade inte ens med henne på stan.... slängde åt henne legget och åkte hem.....
TROR NI JAG KUNDE SOMNA OM?????
och när jag äntligen gjorde det ringde hon igen!!!!!

"Jag får skjuts till Pojkvännen...sover där i natt"

Bingo...... kronan har ramlat ner varför jag jämt är trött tror jag....eller?

Nu ska Mannen och jag återigen åka till shoppingcentret väster om stan för att köpa en laserpatron till skrivaren....
Han har även lovat Dottern att vi hämtar henne.....Hon vågade nämligen inte ringa mig......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0