DOFTER.....




En skön söndagsmorgon i Tinelinhuset.....
Jag som brukar gilla att sova lite längre vaknar numera strax före sju....
Det kan ju iofs bero på att solen gör strålkastare i vårt sovrum då vårt fönster ligger mot öster
men jag gillar också tidiga sommarmornar om jag inte behöver stressa iväg till jobbet....

I morse hade Mannen bråttom, bråttom iväg till jobbet..... Han som sagt att han skulle vara ledig den här helgen ; /
MEN
han har köpt nytt golv till den del av lokalen han använder som musikstudio och vill promt vara klar med den tills Sonen kommer hem.....
Igår visade han röda, ömma knän efter att ha stått på alla fyra hela dagen... Drygt 30kvm trägolv ska läggas....



Själv tog jag en lång promenad med Stor & Liten och njöt av fågelkvitter  och blomdoft....
Hittade liljekonvaljer, men då det är ett rikt hundstråk där plockade jag inget för jag vill inte ha liljekonvaljer med hundkissdoft.....*ryser*



Jag badade ju hundarna igår med grönsåpa för de luktade skunk....
Idag när vi gick rullade sig Liten i gräset i hunsstråket och luktar.......HUNDPISS igen!!!!


Nu väntar en kopp the, morgontidningen och en skön plats på altanen....

Ha en skön söndag

PS HAR UPPDATERAT MELANS BLOGG DS





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0