Mr: H.U.Vudvärk på besök...... : (




När jag vaknade den här tordagsmorgonen blev jag brutalt medveten om att jag har ett huvud......
Raglade ut till köket missbrukade Ipren och vinglade tillbaka till sängen för det var 48 minuter kvar tills klockan skulle ringa... 
48 minuters stillaliggande microsömn och jag skulle vara som en ny människa... HA
Efter 48 minuter och 2 snoozningar förstod jag att min vän H.U.Vudvärk skulle leka med mig hela dagen....
Det var bara att pallra sig upp, sminka sig med kisande ögon, sätta upp luggen som stod som ett kvastskaft och bege sig......



Mörka solbrillor på (tur att det i alla fall var sol ute) och full fart mot verkligheten med högljudda barn i en stor ekande gympasal....(ja just ja, det var gympa också...)
Frossa och kall lunch...(Hur f-n kunde jag välja kyckling och potatissallad just idag?)



När Tinelin fryser är det nåt stort på gång......Jag svepte in mig i ulletröja och fleecepläd på rasten och sjönk in i nån slags dvala så mina arbetskamrater smög på tå i lunchrummet....

Blev jag bättre? 
Näääe, bara mera ruggig och hackade tänder när jag gick ut......



Dottern hade skickat ett låååångt SMS med saker hon ville att jag skulle packa ner till henne då hon ska tillbringa natten hos pojkvännen i väster...(eller var det längre med tanke på alla grejer? min hjärna är occuperad av  Mr. H.U.Vudvärk)
Raglade sen till sängen bedövad med allt jag kunde hitta i skåpet mot skallbank....



Exakt 1 timme och 24 minuter senare öppnade jag försiktigt de melerade för att se om sällskapet var kvar....
Nääe, han tröttnade väl när jag inte ville leka på hans villkor längre...
Frossan lämnade han kvar......utifall han skulle tänka sig att komma tillbaka men då öppnar jag inte dörren...
Såna vänner kan jag vara utan : D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0