ÄNGLAR FINNS???




Idag har jag gjort två goda gärningar för en medmänniska (läs kollega)..........
Först gjorde jag en extra matlåda med dillstuvad potatis och isterband till henne eftersom ingen ville gå ut och äta på lunchen när vi hade planeringsdag (mer än hon och hon ville inte gå själv)
Sen erbjöd jag henne min öppning och tidiga dag i morgon eftersom hon missade sin idag av samma anledning...

VISST ÄR JAG VÄL FÖR SNÄLL????

Jo visst, men baktanken med att ge bort den tidiga dagen var att jag får sovmorgon istället..... : D
Det är mera värt för mig eftersom jag spelar i morgon kväll..................

Att ha planeringsdag innebär MYCKET stillasittande och inomhusvistelse något som inte hör till vanligheterna i mitt jobb.........
Efter lunchen var jag mer än lovligt seg....... När de andra tog en promenad parkerade jag och ovan nämnda kollega oss i ett soligt hörn med en filt över axlarna och njöt av solsken och takdropp....
Inte blev man piggare men behagligt loj i kroppen............
Två timmars effektivt (?) jobb till innan vi fick åka hem och jag behövde handla...........

Och se då piggnade jag på, så medans middagen puttrade i ugnen slängde jag ut mattorna och dammsög tinelinhuset..
Tvättade två maskiner tvätt och skurade golven....
Vädrade korsdrag då pappersfabriken lämnat en odör under dagen då vindarna förmodligen legat på från havet............



Förresten............. I söndags då jag och Dottern gick med hundarna sa hon
" mmm, va gott det luktar ute, vad är det?"
"Havet ", sa jag för det luktade faktiskt riktig havsdoft ute.....
Så ofta känner vi alltså havsdoft trots att vi bara bor ett hundratal meter från havet.... Det är bara en stor stinkande fabrik mellan havsdoft och skitdoft när vindarna kommer från det hållet.............




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0