SYREMISSBRUKARE???




Solen steker, luften står still, vi tillbringar dagarna utomhus där ungarna går in för att vinka till sina föräldrar (det går inte att bryta en vana) och går ut igen....
Vi äter frukost, lunch och mellanmål under våra blå parasoller, läser sagor på filtar i skuggan och badar i "poolen" flera gånger om dagen...
Vi suger i oss alla vitaminer vi kan dessa molnfria dagar och svalkar oss med vatten och isglass....

När vi går hem fullkomligt däckar vi sittandes.......

"Jag ska bara blunda lite"....hinner man tänka innan man drar djupa timmerstockar även vid köksbordet....



Hela hösten, vintern och våren har man anklagat mörkret och rusket för den kompakta trötthet man känt och nu när ljuset fullkomligen vräker ner däckar man ändå under av trötthet när man kommer hem.......

Sjukgymnasten som jag var till på eftermiddagen och hade en gäspande konversation med sa att man får syreöverskott (!!!)
Hmmm Kan man missbruka syre?

Alla föräldrar vittnar om sina barns trötthet, kunde vi kanske vara inomhus lite?
Men säger i samma stund att vi har ett SÅÅÅÅÅ bra jobb som får vara ute och få solbränna och dessutom få lön för det....

Javisst, det är kompensationen för snöstorm, vinteroveraller, galonisar, kissnödiga barn när de är färdigklädda, förfrusna tår, blöta vantar, bla bla bla som INTE föräldrarna är avundsjuka på....
Och dessutom får jag sova bort min fritid på grund av värmen...men det tänkte de inte på...

I-landsproblem??? Typ.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0