TORSDAG HEEEELA DAN......




Skjutsade Gamla Mor till sjukhuset i morse med en remiss från hälsocentralen....
Det pep och tjöt i bröstkorgen på henne och rosslade från lungorna....
Lämnade henne på akuten med order om att ringa mig så fort hon fick veta nåt....

Kom till jobbet och där var det kolugnt....
8 barn som badade i poolen och svettig personal i skuggan....
Vi har haft en kille som nyligen gått ut 8:an hos oss i två veckor....
Detta gör kommunen för att locka till sig killar till barnomsorgen....
Vilken chock dessa killar kommer att få den dagen de börjar jobba och ser att barnantalet ökat med 15-16 barn och att det slappa livet på en filt i solen inte alls stämmer överens med verkligheten.....


Jag har också varit i helvetesstolen på gyn för ett nytt cellprov då det förra visade förändringar.....
OM även det här provet visar förändringar måste jag genomgå en utförlig gynundersökning (vad det nu innebär)
Fort gick det i alla fall....
Åkte från jobbet halv två och var tillbaka fem i två!!!!

Jobbade sent idag och hämtade sedan Gamla Mor vid sjukhuset där hon suttit hela dagen!!!!
Fick en knippe recept med sig hem som vi hämtade ut på ett kvällsöppet apotek....
nån riktig diagnos fick hon inte men medicin mot både misstänkt astma och lunginfektion fick hon i alla fall



Kvällen har jag tillbringat i badrummet med min sjukskrivna kollega som Dottern färgade håret på....
Jag sittandes på toastolen och hon framför spegeln.....
Först blev hon gul paprikafärgad men sen blev det bättre : )
Kul att se henne igen.....

Nu börjar det bli dags för sängen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0