STÄDMANI...........




Tänk er att ni får för er att städa i 11 timmar i sträck och inte ens hemma......
Det är precis vad jag och min kollega tillbringade den heta dagen med på jobbet idag........

MATERIALVÅRD heter det så fint men är en hederlig STORSTÄDNING!!!!

När min kollega festade loss i materialförrådet satte jag tänderna i målarrummet och våtrummet.....
Mina högar staplades på kollegans högar i köket med ren skit......
Vi bestämde oss för att inte lägga oss i vad den andra slängde i sopsäckarna till återvinningen och det blev en hel del kan jag lova.......

Se skurade vi stolar, hyllor, torkskåp, soffor, bord, och rengöringsmedlet slogs med pappersfabriken om att lukta mest.....

Vi märkte upp nya namn på barnens hyllor (det börjar ju nya i höst), skurade kylskåp, flyttade blommor, tog ner hyllor, dammsög, sorterade, svor, fick ont i ryggen (båda två på samma ställe) skavsår både här och där, blev skitiga

OCH GAV TILL SLUT UPP.......När alla andra redan gått hem........

I morgon ska vi BARA köra skytteltrafik till återvinnigen med allt vi kasserat (de som annan personal på andra avdelningar inte kom och tog)
OM vi kommer ur sängen......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0