ETT SMULTRONSTÄLLE........

Gårdagen

Klockan ringde i svinottan och det var svårt att vakna till liv......
Halv sex pallrade jag mig ändå upp trots att jag har semester.....
Den här dagen vankas det vallning med Tinelinstadsdelens pensionärer till Huvudstaden......
En trött Tinelin, en mera död Dotter, en PensionärsUfis, en ung mamma till ett barn på mitt jobb och........PENSIONÄRER!!!!!

Ufis hade lurat med mig och Dottern på en heldag i Stockholm med lunch, båttur till Drottningholm  och långfärdsbuss...Dessutom betalade hon allt så vad hade vi att tveka om : )
Att det sedan ingick en dryg timmes demonstration om ullmadrasser med närvaroplikt i Hallonbergen (i Sollentuna) först visste jag ju stod på lappen men tänkte att Dottern och jag kan ju gå en sväng under tiden..... HA...Demonstratören stirrade oss i vitögat och räknade in oss likt får som han använder i ullmadrasserna.......

ALDRIG hade en dryg timme varit så lång!!!!!
Efter lunch (på samma ställe) åkte vi sen vidare till Stadskajen för att kliva på en av de "gamla skorvarna"...
Det mesta jag har sett en bit  ut på Mälaren har varit mellan Slussen och Djurgården på väg till Gröna Lund några gånger..

Den här båtturen visade hur otroligt fin vår Huvudstad är från just vattnet........
Stadssiluetten, små vikar, underbara broar, kobbar, strandtomter, badplatser, mängde av båtar mm mm...
Tinelinstaden har ju länge haft Huvudstadskomplex och det nya "lyxområdet " på det gamla hamnområdet med "havskänsla" kommer ALDRIG att komma i närheten av skönheten jag såg igår

Nästan så att jag skämdes för att det var första (men inte sista) jag tog sjövägen i Huvudstaden....

En vandring med Dottern runt Drottningholm klarade jag snart av också medan Ufis satt i skuggan och åt glass....
Den största behållningen för mig var och är båtresan...
Har du inte åkt.......GÖR DET



På väg ner........



Stadshuset som jag är van att se det.....



Och ja....Vi SKA till Drottnigholm...



Det här är en likadan skorv som den vi sitter i
Shit vad nerlastad den är ..............



Stadshuset från "Sjösidan"



Stadshuset försvinner i fjärran




Storkyrkan försvinner bakom oss...



Så här satt vi som inte fick plats inne i själva båten....


Plötsligt dök Grekland upp framför oss...



Ja, eller Spanien......häftigt var det.



Hus för exibitionister (?) Här går det inte dölja nåt : )



Små undangömda badvikar....



Lummiga öar.....



Segelbåtar.......



Snabba båtar.......



Flodbåtar (?)



Och plötsligt skymtar......



DROTTNINGHOLM.......



Från trädgården...

Tänk att allt rymmer sig i en hektisk storstad.....
Men Dottern tyckte det var för j*****t att kungen bodde där och snyltade på oss andra.....




Fikapaus på hemvägen...
pensionärerna var som utsvultna gamar runt kaffebordet....



Snart hemma igen efter en lååååång dag....

Vädret var inte det bästa, det blåste en del på sjön, ulldemonstrationen kunde jag vara utan, pensionärerna många men ÄNDÅ blev det en skön dag...........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0