DET KOKAR....




Igår var det så kvavt så att hjärnan kokade......
Som en granne sa till mig....
"Nu får det vara slut på den här hettan, man blir ju aggresiv"
Jobbade på förmiddagen, skulle sedan sätta mig i varmluftsugnen (har ju bara KD *korsdrag*) till bil för att styra kosan mot handelsträdgården norr om Tinelinstaden för att köpa nya blommor till Melas grav.....
Plockade åt mig det jag skulle ha och lite till och gick mot kassan...
Letade frenetiskt efter betalkortet tills jag kom på att det låg i Mannens plånbok som befann sig flera mil härifrån....

Eftersom jag inte hade tillräckligt med kontanter sa jag att jag återkommer, och sen var det bara att styra kosan tillbaka i varmluftsugnen....
Det mullrade i luften och regnet stod som spö i backen i Norra delen av Tinelinstaden...



Shit!!!! Jag har ju tvätt ute.... Hela torkvindan full....
Mötte upp Mannen i city, for tillbaka till handelsträdgården, löste ut mina blommor, åkte racer hem till Tinelinhuset för att plocka ner tvätten (men här hade det inte börjat regna än)
For till kyrkogården, planterade med svetten forsande efter ryggen, åkte och handlade middag, hämtade Dottern på jobbet och ÄNTLIGEN HEM igen!!!

Huvudet pulserade av värmen, på med luftkonditioneringen, packade in kylvarorna, blötte en handduk i isvatten, klädde av mig (nästan allt) och däckade på soffan i 1 1/2 timme!!!

När jag kvicknade till sken solen igen.... Inget regn hade fallit och ingen åska hade rensat luften....
Jag slängde behövligt ut mattorna, städade, planterade de blommor jag köpt hem, klippte gräsmattan, vek tvätt, tvättade i mattor i den stora tvättstugan, grillade kyckling så vi kunde äta en SEN middag på altanen.....

Sen fanns det bara natti natti kvar : )

Idag börjar jag sent och stänger.....

Återkommer




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0