SKOTT-ÅR.....




När jag vaknade i morse var hela världen vit....
Fick börja dagen med att skotta mig till brevlådan för att hämta morgontidningen...
En snabb frukost och sen i bilen för att skjutsa Mannen till doktorn för en handoperation...

"Nu är ni väl nöjd" sa Mannen när vi vinglade iväg på de hala gatorna...
"Det blir ju så ljust ute med snö på backen, är det inte så ni säger" sa han med ironi i rösten...
Själv hatar han allt som har med snö att göra utom då han får snöröja med stora lastmaskinen... Det kan han göra hur länge som helst....

Lämnade av honom hemma och skulle byta bil till min egen som stod rejält översnöad på parkeringen....
Med iskalla vantlösa händer och dyngsura strumpor i "finstövlarna" (som jag inte rekommenderar vintertid) kom jag till jobbet....

Efter en timme skulle vi iväg på ett möte så det blev bara till att skotta fram bilen och skrapa rutor igen....
Aldrig mera ska jag säga att det blir ljusare med LIIIITE snö...
Makterna där uppe vräker då ner snö för att slippa tjatet....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0