ETT LITET LJUS.......



Ny vecka, nya aktiviteter....
Sen datorn kom upp på övervåningen blir det inte lika mycket spontansittning som man annars kunde göra medan man lagade mat tex.
Igår var en måndagsöppning med efterföljande tröttsyndrom vilket gjorde eftermiddagen till en enda lång väntan på kvällen...
Dottern färgade min hemska utväxt och lade en något mörkare blond färg i håret...
Det syntes väl tyckte jag men på jobbet märkte de ingenting : )



I morse agerade jag uppmärksam granne och vågade nästan inte åka till jobbet....
Våra grannar mitt emot brukar åka till jobbet samtidigt med mig när jag öppnar så hela huset var släckt och övergivet sånär som på ett tänt stearinljus i adventsljustaken på köksbordet....

Panik fick jag.. som inte ens vet vad de heter...
Knackade på men ingen öppnade, knackade på nästa dörr (vi bor i radhus) och damen i det huset skulle försöka få tag på sin man som kanske hade telefonnumret....
Åkte sen till jobbet men hade egentligen lust att slå in köksfönstret.....

Ringde och väckte Dottern så hon kunde hålla koll på om ljuset fortfarande brann, vilket det gjorde....
Övervägde att åka hem och knacka fönstret i alla fall men jag hade ingen bil......
Ringde Dottern igen efter en knapp timme och då var ljuset släckt.....
Grannarna hade tydligen blivit uppringda och åkt hem.......

Puh.... De grannarna glömmer nog aldrig mera ett ljus och folket i den radhuslängan slipper bli hemlösa i jul åtminstone för den här gången....
Jag känner mig faktiskt ganska stolt ; )

Nu ska jag göra glass till skrikkärringträffen hos mig på torsdag och sen ska jag möta upp Fröken Piano och Jazzgubbarna för ett kvällsrep........

Tjing



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0