BAJSILLER......





Efter en hektisk vecka som avslutades med Barspelning för Fröken Piano och mig igår kväll var det skönt med en dag i mjukisbrallor och stor tröja hemma.....
Först en lång sovmorgon med Mannen innan han åkte iväg till firman för första gången sen han opererade handen i tisdags......

Jag och Dottern klädde julgranen med ALLT (och det var mycket) granpynt som fanns i lådorna...
Jag har alltid gillat de överklädda amerikanska granarna som Piff & Puff bor i : )

Skjutsade Gamla Mor till affären och passade på att handla lite julgodismaterial själv....
Har lovat min pappa att koka knäck åt honom och passar då på att göra ischoklad till Mannen på samma gång...
Han älskar de... Själv klarar jag inte av kokosfettet..... Det växer i munnen........

I torsdags hade vi ju julbord men barnen på jobbet.....
Efter en lång sittning med både korv, köttbullar, skinka, sillar, janssons och efterrätt sa en femårig flicka...
"Jag måste bajsa, jag har varit bajsnödig sen INNAN maten"
"varför gick du inte innan vi åt då så fick du plats med mera mat" sa jag.....
"Nej, tänk om jag skulle glömma tvätta händerna efteråt så skulle jag ha massor av bajsiller på fingrarna när jag åt och det skulle vara äckligt" svarade hon då : )



Så tänk på det när vinterkräksjukan nu är på intåg....
Tvätta händerna noga och ofta så slipper ni både bajsiller, kissiller, snorsiller, kräksiller och andra sorters sillar så här i juletid........




Kommentarer
Postat av: Ufis

"gamla mamma"??? "gamla pappa" då, han är ju ett år äldre, vaaa?

2009-12-20 @ 10:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0