LÅÅÅNG-HELG




Påsken lider mot sitt slut och det har varit en lugn och skön helg med massor av vila......
Ingen påskmat och inga påskägg....(men godis har vi ätit......)
Bara god mat och skön gemenskap.....
Visst, jag jobbade lite igår och Mannen har också jobbat några timmar men annars har vi haft kvalitetstid ihop och det är sannerligen inte ofta.......

Sonen med sambo kom på middag igår kväll och hade Stor & Liten med sig.......
Fast de mest var ute blev det bra skitigt inne........
Vilken tur att det finns dammsugare.....

I morse när vi vaknade möttes vi av gråmulet väder och bestämde oss då för att ha en filmdag...
Alltså titta på filmer vi samlat på oss men aldrig hunnit sett......
Vi såg bla. Mamma Mia som ALLA sett utom vi... : D

Sedan såg vi en film på TV "Hälsoresan" som vi sett förr...
Är det inte passande att visa en sån film en storhelg när folk bokstavligen vräkt i sig både det ena och andra...?
Undrar vilka hälsohem som köpt den sponsringen??


Jag tog en sväng till Melan och bytte ljus........ De flesta har plockat bort lyktorna nu men inte jag.......
Det är bara det riktigt ljusa sommarnätterna jag låter bli annars har jag ju lovat mig själv att det ALLTID ska brinna  ett ljus där.....
Mela är mitt barn och likaväl som jag hälsar på de andra  barnen kan jag ta en tur till henne två gånger i veckan..

Nu bor hon ju inte där utan är djupt rotad i mitt hjärta men det känns bättre för mig om jag VET att ett ljus brinner hos henne........



Nu startar en ny arbetsvecka (och helg) men håll ut.... om två veckor har vi kortvecka igen....... : D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0