VÅRSTÄDNING.......




Idag har jag städat den inglasade altanen på baksidan..........
Slängt alla vissna plantor som stått hela vintern, bytt ut julgardinerna, fejat och dammat (?)
Nu är det bara dammsugning kvar så kan man sitta där ute om värmen fortsätter....
Har iofs infravärme men att göda elbolaget med extrapengar vore dumt : D



Åkte till den stora mataffären utanför stan med två säckar pant (låter det bekant?) och lagade sen en Paella med sting (alltså extra mycket chili...)
Köpte även lite vårblommor och ska plantera lite vårigt hos Mela till påsk.......

Har också beställt tågbiljetter till Fröken Piano och mig eftersom vi ska på konsert med Lisa Nilsson snart......



Imorgon ska jag utnyttja vårt bostadsområdes gemensamma tvättstuga och tvätta mattorna......
De är så dammiga att det inte räcker att skaka de längre.....
Visst har jag maskin inne men sist jag tvättade mattor inne blev det stopp i silen med översvämning som följd...
Bättre då med stopp i nån annans maskin...eller?

Har börjat samla vårtecken och har så här långt:



* Hört koltrasten
*Sett både Citronfjäril och Nässelfjäril
* Sett massor av tussilago
* Förutom krokusen  på den uppvärmda gräsmattan
i centrum, har de också börjat titta fram i mina land
* Smågodis är skamligt billigt i affären pga påsken
(som också är ett vårtecken)
* Temperaturen går upp och ner... igår 20 +
idag inte över 7....
* Årets första feta geting..
(tyvärr hann jag inte ha ihjäl den)

Nej nu ska jag hålla Mannen sällskap...... Han klarar sig visst inte utan mig : D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0