DOFTER MAN MINNS........






Ingen tvätt i världen luktar så gott som den som fått torka i ljumma sommarvindar...............
Idag premiärhängde jag tvätten ute och med de lite fläktande vindar som är idag torkar det snabbt....

Inte ligger vindarna på från havet heller så skitlukten från fabriken slipper jag i kläderna.......
Det är ju annars våndan av att hänga tvätt ute och sen åka hemifrån......
Vrider sig bara vinden lite från havet så får man tvätta om allt igen............

En annan doft jag förknippar med sommar är renbadade hundar...........
Jag tvättar de i grönsåpa så det luktar rentvättade trasmattor i hela huset.......
Stor & Liten tillbringar helgen här så jag passade på att ge de en såpomgång så de kan torka i solen........
Men att låta de torka på gräsmattan var ingen bra ide.....De rullade sig i det tunna gräset och blev...............helsvarta..........
Så fram med trädgårdsslangen och stänga av trallen, så får de torka där..........



Nu ligger de och tuggar på varsitt ben och verkar nöjda...........
(Det här är "Stor", "Liten"  ville inte vara med på bild)




Kommentarer
Postat av: Lisa

Jo det är sant. Men om det finns ett par personer i världen som man inte vill ska läsa så har man inte mycket annat val än att låsa den så bara ens 40-50 närmaste vänner kan läsa. Men nu känns det som om det kvittar vilka som läser. ;)



Kram

2009-04-26 @ 13:33:52
URL: http://www.lisanorling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0