Ull i huvudet

Min mor tillverkar karikatyrdockor att ge bort i present. Dessa är tillverkade i naturmaterial och huvudet är stoppat med ull eller bomullsvadd.
Jag har tjatat väldigt mycket på henne den sista tiden om att göra en speciell docka till en för vår familj betydelsefull person som  i morgon försvinner ur vårt liv.

Man ska inte tjata har jag lärt mig, för ungefär samtidigt som hon började med dockan igår började jag känna mig "ullig" i huvudet....
Täppt i näsan, ont i skallen och jag förstår (om dockor känner något) hur det måste kännas med hela huvudet fullt med ull...
Det till och med luktar ull i näsan!

Ändå var jag TVUNGEN att ta mig till Fröken Piano för ett rep! Det har liksom gått troll i våra träffar...
Sist var jag magsjuk och nu det här!!!!!
Men som sagt, på torsdag ska vi repa med den jazzkvintett vi ska spela med i oktober och eftersom det är vi som kommit med låtförslagen borde väl vi kunna de i alla fall när vi träffar de andra!

Jodå, med tekoppen stadigt i hand och Vickburken att smörja näsan med samt en Ipren i varje ben trevade vi oss igenom Van Morrisons "Moondance" som var den låt som krävde mest av oss.



Nu är det gjort och hur det låter på torsdag, ja det vet bara gudarna men vi lekte med tanken att de är lika nervösa som oss och tror att vi är värsta proffsen som väljer en sån låt.
På torsdag går alla in i sina fejkroller och egentligen har ALLA lika svårt med låten som vi - I alla fall i vår värld.....: )
Om jag har nån röst då ja!

Nej nu ska jag lägga min fårskalle på kudden, smörja Vick på hela mig så mannen bräker, räkna får och sova som ett lamm !




Kommentarer
Postat av: Ufis

gULLhjärta! Hoppas du mår BÄÄÄÄttre i dag! Kram på avstånd!

2008-09-08 @ 08:07:30
Postat av: Anonym

Moondance är kanske hur bra som helst! :P

2008-09-10 @ 19:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0