Krax Krax

Jaha! då hände det som INTE fick hända nu....
Någonstans i Mulleskogen tappade jag rösten och hur vi än letade barnen och jag så hittade vi den inte!

Barnen på mitt jobb frågade varför jag lät så konstigt (de som vågade, de andra blängde skeptiskt på mig)

Skulle jag  höja rösten kom bara ett väsande ur strupen och det slutade helt sonika med att jag gick hem.
Ingen röst - Inget jobb!

Väl hemma somnade jag på en gång och drömde yra feberdrömmar! Vaknade med ett ryck av telefonen ringde och tack och lov för "skvallerlådor" för att se vem som ringer.....
Provsvarade ut i luften för att se vilken kvalitet rösten hade! Nja, det som kom ut lät absolut inte som mig så jag lät bli att svara för att slippa förklara mig och prata i onödan....
Hemma ringer telefonen sällan åtminstone på dagtid eftersom vi jobbar men DEN HÄR dagen ringde det oavbrutet både på mobilen och hemtelefonen och jag kunde inte svara : (
Funderar nu på att skicka SMS till alla som ringt och förklara mig.....

Så nu blir det munkavle på den närmaste tiden!
Hur ska det gå jag som inte kan vara tyst?
Snorig, hosta, feber i all ära men vara tyst det kräver mycket det.........



Alla som tycker synd om mig räcker upp en hand!!!!




Tack, det värmer.........




Kommentarer
Postat av: Starlet

Vad dricker du för te då som inte är smaksatt?



Jag tycker om nästan alla sorters te och tycker att det är kul att testa nya. :) Japanskt, grönt körsbärste tycker jag om. Och grönt kaktuste. Och nästan alla Yogi-teer och så klart underbara Earl Grey och Nypon-hibiscus. Nä nu blev jag sugen på te. *springer och fixar* Förresten så tycker jag om grädde eller röd mjölk i mitt kaffe jamjamjam. Inget socker. Fast te dricker jag utan nånting alls.



Godnattkram! :)

2008-09-09 @ 23:29:33
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: Ufis

Har du det jobbigt? Ta det lugnt, drick mycket vatten och SOV!! Jag ringer på eftermiddan! Kram!

2008-09-10 @ 07:50:12
Postat av: Starlet

Fy vad jobbigt det är att tappa rösten. Tur att det finns msn och sms. :)



Kram

2008-09-10 @ 15:52:31
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0