Mygg, Mygg Och Ännu Mera Mygg

ThumbnailIdag var det meningen att mannen och jag skulle åka på TV inspelning i Huvudstaden. Biljetter fanns och mannen hade tagit ledigt.....
Men nån gång under helgen började det kännas i magtrakten att jag INTE ville åka! Vi har varit ner ett par gånger tidigare på samma TV-show så jag vet ju vad som väntar, och förutom två timmars inspelningtid så tillkom sist FYRA timmars väntan på en TRASIG LAMPA!!!!!!
Utan fikamöjligheter och på hårda plaststolar....
Dessutom skulle man se glad ut hela tiden och det är mot min natur : )
Lägger man till restiden oxå så blir kvällen V-Ä-L-D-I-G-T L-Å-N-G !!!!

Så njae, jag sa det till mannen igår kväll och han blev nog lite besviken....
Det är sällan vi har tid att göra nåt på egen hand men vi lovade varann en bio den närmaste tiden i allafall.

Så något HELT annat:
När nu solen visar sig från sin vackraste sida och termometern stiger över 10 så kvicknar de satans myggen till liv....Thumbnail
Inte behöver man befinna sig i skog eller skuggig terräng heller för de attackerar i fullt solsken!!!!
På skogsutflykten idag fick vi nästan skynda på barnen att äta matsäcken för det stod ett moln runt varje barn av ilskna mygg.
På min kollega hängde mygg i klasar på de ställen hon inte gömde under kläderna!!!!!
Thumbnail
Förmodligen har myggen roat sig under det dåliga väder som varit och nu ser vi resultatet..... Myggor förökar sig värre än kaniner....
Borde köpa in ett "biställ" kanske, för att slippa få myggen inpå livet....... Andra förslag????



Kommentarer
Postat av: ufis

Myggspiral i håret och resten av kroppen inplastad. Har också blivit attackerad, mest nattetid. Kram!

2008-09-23 @ 16:00:51
Postat av: Starlet

Det är ju svinkallt ute på nätterna så man tycker/tror ju att myggjvlarna ska kola vippen, men inte då*. Har ju myggbett överallt jag. Gah!



Kram

2008-09-23 @ 23:04:44
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0