Bara Prat............

När man som jag har ett jobb som man är väldigt rörlig i och MYCKET utomhus är det hur jobbigt som helst att behöva sitta still i 8 timmar och lyssna på föreläsningar inomhus!!
En sån dag har det varit idag då vi har haft planeringsdag vilket innebär att förskolan är stängd och vi fått utbildning.
Thumbnail
Vi lyssnade på en man från ÖverTorneå som pratade om en rysk filosof från 20-talet!!! Inte speciellt intressant men mannen som föreläste fångade oss ändå och vi kom fram till att det måste vara dialekten!!!!
En sävlig norrlänning tar liksom fram moderskänslorna och där satt vi drygt 150 personer (mest av det kvinnliga könet)  och kände oss som mammor hela bunten!!!
ThumbnailVi skrattade åt det han sa men minns inte vad han pratade om. Kände fjällvidderna och renhjordarna men inte vibbarna från filosofen.



Thumbnail
Vad är det som gör att du kan lyssna på en norrlänning eller gotlänning och känna dig tillfreds men få allergiska utslag och öroninflammation av en dryg skåning eller stockholmare?



Thumbnail

För att inte tala om gnällbältet och Närkingar?
Thumbnail
Allt det här tänkte jag och mina kollegor på under hela "sittningen" idag och inte så mycket av  vad han sa fastnade heller....
När vi gick ut frågade jag min kollega vad filosofen hette och då svarade hon: PAGROTSKY TROR JAG!!!!!!! 
Ja det säger väl en del om hur aktiv vår dag var!!!!!



Kvällen har varit flitig då Fröken Piano och jag har repat men jazzkvintetten...... Nu känns det som vi kan men inte de...
Bådar inte gott med bara ett rep kvar innan spelning..



Kommentarer
Postat av: ufis

Finns nog inget jobbigare än att lyssna i timtal! Jag skulle ha somnat!!

2008-09-17 @ 22:07:55
Postat av: ufis

Finns nog inget jobbigare än att lyssna i timtal! Jag skulle ha somnat!!

2008-09-17 @ 22:08:01
Postat av: ufis

Idétorka, serru...

2008-09-17 @ 22:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0